Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur gör jag i det nya forumet? (Tips & trix)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur gör jag i det nya forumet? (Tips & trix)

Till att börja med så vill jag förklara hur forumet är uppbyggt.

Man kan nästan säga att det liknar ett träd med förgreningar

Så vi har
    1. Huvudämne (som anger det stora hela tex problem)
    2. Underämne (specificerar ytterligare litegrann)
    3. Trådar (som man nästan kan likna vid gamla forumets upplägg)

Att hitta runt i det hela kan verka lite förvirrande till en början när man är van vid det gamla forumet, så var det även för mig men det lossnar ganska fort

Hur hittar man tillbaka till en tråd man skrivit i? Hur vet jag om någon har svarat på mitt inlägg?
    Det finns 2 olika alternativ beroende på vilket ni föredrar

Alternativ 1. När ni är i tråden som ni vill abonnera på så har ni en list överst i själva diskussionstråden som heter threadtools där har ni ett val som helt enkelt säger subscribe to this thread

Alternativ 2 Är att abonnera automatiskt på trådar som du skriver i.
    Detta gör du genom att gå in på CP(controlpanel som ni hittar i den orangebruna listen som ligger precis under själv TMs list. Där har ni en meny till vänster med olika alternativ varav ett är options
    när ni valt options så har ni subscribe automatically som första inställning där (det rekommenderas att ni tittar runt lite även där

För att sedan se vad som hänt i de trådar du abonnerar på så klickar du på CP& det första du kommer att se där om någon svarat i dem
    Är man inte intresserad av tråden längre så kan man sluta abonnera via CPn eller via threadtools om du är på den aktuella tråden

Att visa wishlists
    Är nu betydligt enklare jämfört med innan. Var du än befinner dig på forumet så kan du kolla andras wishlists. Du klickar helt enkelt på deras namn och där får du upp en meny med bland annat view wishlist vissa har endast alternativet forum profile (i dessa fall så klickar du på forumprofile&du har alternativet view wishlist i menyn till vänster.
    Litet trix är att högerklicka på namnet&välja öppna i nytt fönster/tabb. På detta viset så stannar du även kvar på detn tråden du var.

Det var lite info i stora drag, kommer att uppdatera allt eftersom jag kommer på något.
    Last edited by Scorpiolady; 20th Apr, 2010, 03:37 PM.
Working...
X